de eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ingeborg Klunder - WaarBenJij.nu de eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ingeborg Klunder - WaarBenJij.nu

de eerste stageweek

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

22 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Het leek me wel weer tijd om een verhaal te typen over hoe mijn eerste week op stage is gegaan. Inmiddels zijn we al weer 12 dagen op het eiland en 20 muggenbulten rijker. Maandag 15 september (op mijn verjaardag) begon onze stage. Zondag hadden we goed mijn verjaardag gevierd en was het best lastig om uit bed te komen. Omdat we met zijn vieren 1 auto hebben, brengen Evie en ik de anderen eerst naar hun stage en daarna gaan we naar onze stage. We waren extra vroeg vertrokken omdat we al vaak waren verdwaald en niet te laat wilden komen op onze eerste dag. Van te voren hadden we op Google Maps even gekeken hoe we moesten rijden en het zou echt heel dicht bij ons huis zijn. Nadat we de anderen hadden afgezet gingen we dus op zoek naar onze school. Het zou dus erg makkelijk zijn, maar dit liep toch even anders. Onze school zit in een niet zo fijne buurt en wij konden de school dus niet vinden. Uiteindelijk durfde we een vrouw aan te spreken die er wel aardig uit zag. Die had alleen niet van onze school gehoord maar wist wel dat er iets verderop een paar scholen waren. Wij zien een kerk (en bij een kerk is altijd een school) dus zijn gelukkig. We zien 3 scholen, maar deze hebben allemaal een andere naam. Naar een paar keer te zijn gekeerd en nog weer te kijken of het toch niet onze school is vragen we het opnieuw. In een verstopt zijweggetje was nog een school en dat was gelukkig wel onze school. Het hek van de school werd gelijk voor ons open gedaan door de conciërge en we moesten even wachten, want er was weekopening. Toen deze bijna was afgelopen kwam de directrice naar ons toe en ontving ons erg enthousiast met een knuffel. We werden gelijk aan alle kinderen van de school voorgesteld en hebben daarna met de directrice gekletst over wat we komen doen. We mochten even de klassen inlopen en werden voorgesteld aan de docenten. De klassen zijn hier niet zoals in nederland groep 3 etc. maar hebben een naam grupo amor, respet etc. Ook zijn we erachter gekomen dat we echt papiaments moeten spreken, want de kinderen van de jongste groepen spreken weinig tot geen Nederlands. Na deze dag van veel indrukken was ik al helemaal vergeten dat ik ook nog jarig was en toen we thuis kwamen was mijn kamer versierd met ballonnen en slingers en op het strand kreeg ik een snorkelset als kado dus voelde ik me nog wel even jarig.
De verdere week hebben we in de klas geobserveerd om te kijken welke leerlingen misschien therapie nodig zouden hebben.

Buiten onze stage om hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan. Dinsdags hebben we met onze begeleidster waarmee we ook contact hebben gehad vanuit Nederland en daarna hadden we met ons huis barbeque en karaoke. Ik was alleen zo moe, dat ik op tijd naar bed ben gegaan. Verder liggen we een beetje op het strand en zijn we aan het relaxen.

Het weer is nog steeds erg warm en ik hoef me hier absoluut niet te vervelen.

  • 23 September 2014 - 12:42

    Marietje Wassen:

    Hoi Ingeborg wij hebben van Anja je adres gekregen dan kunnen we je reisverslagen lezen we hopen dat je daar een mooie tijd krijgt en lezen dat dan wel groeten Marietje Johan.

  • 05 Oktober 2014 - 22:15

    Engelien Schurink:

    Hoi Ingeborg, vanmiddag op de verjaardag van G.J. Jouw adres gekregen van je trotse moeder. Vanavond meteen je verhalen gelezen. Wat een ervaringen doe je daar op. Veel succes. Ik blijf je volgen.
    Gr. Hans en Engelien

Tags: stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 4008

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 10 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: